ARTS ESCÈNIQUES I DANSA ESO4
(matèria optativa)
Bloc de contingut |
Contingut |
Competències |
Criteris d’avaluació |
El món de les arts escèniques i la dansa |
- Fonaments dels diferents llenguatges escènics. - Tipus de gèneres de teatre - Principals corrents i estils de dansa - Arts performatives i de carrer - Elements tècnics i lèxic propi de l’escena i la dansa. - Estructura d’un espectacle. |
Artística i cultural
Comunicativa lingüística i audiovisual |
- Resumir les característiques més rellevants de diverses èpoques de la història dels diversos llenguatges escènics amb relació al context històric, social i cultural. - Identificar, comprnedre i explicar els diferents llenguatges escènics. - Dissenyar i/o participar en projectes de creació i difusió escènica, assumint diferents rols. - Exposar raonadament i mostrar físicament, en relació amb les diferents arts escèniques, alguns hàbits o comportaments que millorin el desenvolupament físic i artístic. - Relacionar els gestos i moviments habituals, i els principals esforços o postures dels diferents tipus d’arts escèniques i de dansa. - Comentar peces teatrals, musicals i coreogràfiques, empreant la terminologia adequada, mostrant repsecte i rigor, tenint en compte el valor artístic i el context. - Interpretar en grup diferents danses a través de l’aprenentatge de coreografies. - Demostrar capacitat per improvisar una seqüència de moviments, lliures o amb una finalitat determinada, i valorar la importància de la improvisació en el teatre i en la dansa. (*) |
Relacionar i interpretar |
- Organització estructural del cos i de la veu. - Característiques anatòmiques relacionades amb l’escena i la dansa. - Actituds saludables envers el cos i la veu en l’àmbit de la interpretació i el moviment. - Interrelació de l’escena, la dansa i la música i relació amb les altres ars dins un mateix context. - Tasques generals i específiques de les professions i oficis de l’escena i la dansa - Disseny d’un espectacle.
|
Artística i cultural
Comunicativa lingüística i audiovisual |
* |
Comunicar i expressar |
- Relació entre textos literaris i llenguatges escènics. - Descoberta de les possibilitats expressives i comunicatives dels diversos llenguatges escènics. - Desenvolupament de la capacitat crítica de comunicació. - Ús de llenguatges escènics en diferents contextos, estímuls, o situacions.
|
Artística i cultural
Comunicativa lingüística i audiovisual |
* |
Context social i cultural |
- Coneixement i identificació de les principals escoles, tendències i estils escenogràfics i coreogràfics al llarg de la història i fins a l’actualitat. - Funcions de les arts escèniques, la dansa i la música en les diferents culturals, societats i períodes històrics. - Manifestacionas de l’escena i de dansa com a part del patrimoni de la humanitat i desenvolupament de la capacitats de gaudi estètic. |
Artística i cultural
Comunicativa lingüística i audiovisual |
* |
Orientacions metodològiques prioritàries |
Mesures d’atenció a la diversitat |
Agrupament d’aula i/o alumnes |
Projectes, activitats complementàries, activitats fora de l’aula.
|
|
Atendrem a tots els alumnes i els ajudarem perquè millorin els seus aprenentatges, entenent que cadascun d’ells tenen una base artística i de dansa diferent. Acompanyament en tot moment per part de la professora i dels propis companys del grup. |
Matèria optativa. Els alumnes treballaran de manera conjunta amb tot el grup classe, en parelles, amb petits grups i de manera individual. No hi ha un agrupament d’aula específic. |
Representacions a l’escola: alumnes d’ESO, alumnes de tota l’escola, a la comunitat educativa i a les famílies. Visionat d’algun espectacle d’arts escèniques i de dansa, sempre i quan sigui possible. Enregistrament d’audiovisuals de les activitats que els alumnes realitzen: creació de textos, correcció textual grupal, posada en comú, revisió i correcció textual, posada en escena i producte final (respresentació en directe o vídeo). Creació de vídeos informatius de què fem a la matèria, per a les xarxes socials de l’escola.
|
LLENGUATGES ESCÈNICS
QUÈ?
https://prezi.com/vd6avlovx-kj/llenguatges-escenics/
ATRA BILIS DE MICOMICÓN, LAIA RIPOLL
AUTOSACRAMENTAL DEL SEPULCRO VACÍO
https://dadun.unav.edu/bitstream/10171/58032/1/TFG%20GilAna.pdf
AGIT TROP
http://www.aat.es/elkioscoteatral/las-puertas-del-drama/drama-48/la-revolucion-teatral-sovietica/
THE WOOSTER GROUP
https://es.wikipedia.org/wiki/The_Wooster_Group
BOB WILSON
http://www.robertwilson.com/news
JAN FABRE
https://es.wikipedia.org/wiki/Jan_Fabre
TEATRE FÍSIC: The deer house, Jan Lauwers and Needcompany
Philippe Genty Voaygeurs immobiles
DANSA, TEATRE-DANSA:
Pina Bausch-café muller
Jerome Bel (2005)
Los micrófonos i Jorge Dutor e guillem Mont de Palol
MONTAJE Y COREOGRAFÍA PARA SER MONTADA ENTRE LOS ALUMNOS
https://www.youtube.com/watch?v=WplU9xNBwSs
PERSONAJES FEMENINOS PARA SER INTERPRETADOS
http://www.ayto-villacanada.es/sites/default/files/files/cuadernos20_veinte_personajes_femeninos_literatura_universal.pdf
CAMINO DEL TEATRO
http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=34446
Fragmentos
https://app.box.com/shared/qxlve8sixz
Creación de un texto de teatro a partir de una noticia, como hizo Federico García Lorca en su obra Bodas de sangre.
https://www.lavanguardia.com/internacional/20200924/483640468061/un-maestro-demasiado-especial.html